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TEXTURE FORMATS SUPPORTED BY COCOS2D-X
Format | Alpha | Pixel Format | Hardware Decoded | MipMap | Alpha Premultiplied | Platform |
---|---|---|---|---|---|---|
PNG | A | RGB888/RGBA8888/I8/IA88 | N/A | N/A | Yes | All |
JPG | N/A | RGB888/I8 | N/A | N/A | N/A | All |
WebP | A | RGBA8888 | N/A | N/A | No | All |
TIFF | A | RGBA8888 | N/A | N/A | Yes | All |
TGA | A | RGB5A1/RGB888/RGBA8888/I8 | N/A | N/A | No | All |
PVRv2 | A | PVRTC2/PVRTC2A/PVRTC4/PVRTC4A | PowerVR GPU | A | No | iOS |
PVRv3 | A | PVRTC2/PVRTC2A/PVRTC4/PVRTC4A | PowerVR GPU | A | Flag Dependent | iOS |
ETC1 | N/A | RGB888 | GLES 2.0 GPU | N/A | N/A | All(SD) |
ATITC | A | ATC_RGB/ATC_EXPLICIT_ALPHA/ATC_INTERPOLATED_ALPHA | Adreno GPU | A | No | All(SD) |
S3TC | A | S3TC_DXT1/S3TC_DXT3/S3TC_DXT5 | Y | A | No | All(SD) |
Note:
A: Available
N/A: Not Available
Yes: Available and Enabled
No: Available and Disabled
SD: Soft Decoder on unsupported platforms
- The hardware decoded devices may supported more than what listed in the table. Please refer to
Configure::support*
to check if it is available on the running device. - PVR supports more pixel formats in practice, but we are just listing the most common types.
- For software decoder, the files are always loaded into Texture2D with RGBA8888 decoded.
왠만한 이미지들은 cocos2d-x에서 모두 지원합니다.
저거 이외에 이미지를 로드해야할 이유는 크게 없다고 보는데
가끔 유니티 사용하는 디자이너들이 PSD파일이 바로 로드 되니깐
즉시 사용하는 경우가 종종 있는데 좋은 방법은 아닌것 같습니다.
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